Platform over technologie en uitvoering van beton

Onderwaterbetonvloer met GFRP
Onderdoorgangen in de N348 uitgevoerd met permanente onderwaterbetonvloeren, gewapend met alleen glasvezelpolymeer
Jeroen Laagland

woe 29 januari 2020
artikel

Voor twee onderdoorgangen in de herinrichting van de N348 tussen Raalte en Ommen is gebruikgemaakt van een permanente onderwaterbetonvloer die is versterkt met glasvezelpolymeer (GFRP – Glass Fiber Reinforced Polymer). Wat zijn de ervaringen met een dergelijke noviteit?

1 Overzicht het tracé N348

In opdracht van de provincie Overijssel is BAM Infra in 2018 gestart met het verbeteren van de verkeersveiligheid en het bevorderen van de doorstroming van de N348, een traject van circa 13 km tussen Ommen en Raalte. Het tracé is opgedeeld in tien zogenoemde bouwstenen (fi g. 1). Elke bouwsteen betreft een andere herstructurering. In het tracé worden twee onderdoorgangen gebouwd, bij de Oude Twentseweg en de Dalmsholterdijk (foto 2). Dit zijn bouwstenen 5a (BS05) en 10a (BS10). Deze onderdoorgangen maken deel uit van het parallel lopende wegennetwerk langs de N348. Ze verzorgen de verbinding van de oostzijde naar de westzijde van de N348.

Volledig
artikel lezen?
het volledige artikel is gratis beschikbaar
voor onze leden. Nog geen lid? meld u
aan bij ons netwerk.

Reacties

xMet het invullen van dit formulier geef je Betoniek en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over zijn producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord

Copyright 2020 Aeneas Media

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren