Log in
inloggen bij Betoniek
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / / Artikelen

Eén tunnel, verschillende bouwmethoden

Sander Prakken, Sander Prakken - 9 juni 2015

De Spoortunnel in Delft wordt uitgevoerd in twee fasen, grofweg verdeeld in respectievelijk de oostelijke tunnelbuis en de westelijke tunnelbuis. De tweede tunnelbuis wordt tegen de eerste aangebouwd, wat de nodige complexiteit met zich meebrengt. Aan de andere kant is er hierdoor meer tijd beschikbaar voor optimalisatie en kunnen de opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase worden ingezet in de tweede fase. Auteur:ir. Sander Prakken (Bouwcombinatie CrommeLijn v.o.f. / CFE Nederland b.v.) Meer lezen in CementDit artikel gaat vooral in op de tweede fase van het project Spoortunnel Delft. Veel andere interessante aspecten van het project, zoals de realisatie van de tunnel onder een historische molen en de Bagijnetoren, de realisatie van het ondergrondse station naast het monumentale bestaande station en de invloed van het stadskantoor op de fundering van het onderliggende deel van het ondergrondse station, is beschreven in het Cement-artikel 'Tunnel dwars door binnenstad' in Cement 2014/1. Dit artikel is voor Betoniek-abonnees gratis te raadplegen.

Volledige bericht lezen?

Het volledige item is gratis beschikbaar voor onze leden.
Nog geen lid? meld u aan bij ons netwerk.

Reacties

x Met het invullen van dit formulier geef je Betoniek en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over zijn producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord
Renda ©2024. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren